Ο Γιάννης Μηλιώκας είναι τραγουδιστής και μουσικός. Είναι γνωστός στο κοινό από τα τραγούδια του, «Κακοσάλεσι», «Ποιμενικό ροκ», «Γκρέκο μασκαρά», «Ροζ», «Για το καλό μου», τα οποία αν και γράφτηκαν και κυκλοφόρησαν τη δεκαετία του ’80 ακούγονται μέχρι σήμερα και πολλά παραμένουν και επίκαιρα.

Τα φτωχικά παιδικά χρόνια

Γεννήθηκε στις 23 Ιουνίου του 1950 στη Θεσσαλονίκη, όπου μεγάλωσε και πήγε σχολείο.
Η οικογένειά του αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα και έτσι ο ίδιος και τα δύο αδέλφια του δούλευαν από πολύ μικρή ηλικία για να βοηθάνε τους γονείς τους.
Ως πιτσιρικάς, ο Μηλιώκας κέρδιζε το χαρτζιλίκι του κάνοντας τον σερβιτόρο στην ταβέρνα του παππού του, ενώ από τα δώδεκα, αφού είχε τελειώσει το δημοτικό, εργαζόταν στο μηχανουργείο του πατέρα του και φοιτούσε σε νυχτερινό σχολείο.
Παράλληλα με τη δουλειά και το σχολείο άρχισε να παίζει κιθάρα, χωρίς όμως να έχει σκοπό να ασχοληθεί επαγγελματικά με το τραγούδι.
Μεγαλώνοντας δημιούργησε 2-3 δικά του ροκ συγκροτήματα τα οποία διαλύθηκαν.

Η καταξίωση στη μουσική και η αναπάντεχη επιτυχία

Στα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’80 ο Μηλιώκας είχε γράψει αρκετά δικά του τραγούδια και αποφάσισε να κατέβει στην Αθήνα και να δοκιμάσει την τύχη του στη δισκογραφία.
11003_1Τα πρώτα του τραγούδια τα έγραψε στη γκαλερί που είχε ανοίξει, όταν έκανε διάλειμμα από τη ζωγραφική.
«Άνοιξα μια γκαλερί όπου παραδόξως εκεί μέσα άρχισα να γράφω τραγούδια. Ζωγράφιζα 6-7 ώρες κάθε μέρα και ένας καλός ζωγράφος μου είχε πει να απομακρύνομαι από το έργο κάθε μία ώρα για να μη χαλάσω τα μάτια μου, οπότε στα διαλείμματα άρχισα να γράφω», ανέφερε σε συνέντευξη του στο ogdoo.gr.
Όταν ήρθε στην Αθήνα, όπως ανέφερε ο ίδιος στη «Μηχανή του Χρόνου», έδωσε κασέτες σε 7 διαφορετικές εταιρίες.
Τα τραγούδια του είχαν ιδιαίτερους στίχους με αρκετή δόση χιούμορ και οι περισσότερες εταιρίες τα βρήκαν προχωρημένα για την εποχή και προσπάθησαν να κάνουν παρεμβάσεις.
Ο Μηλιώκας δεν ήθελε να πειράξει τα τραγούδια του. Η μόνη εταιρία που ενθουσιάστηκε με το υλικό, ήταν η Μίνος, του Μάκη Μάτσα, με την οποία συνεργάστηκε τελικά ο τραγουδιστής.
Ο πρώτος δίσκος είχε τίτλο «εδώ Θεσσαλονίκη» και κυκλοφόρησε το 1985. Τα τραγούδια που ξεχώρισαν ήταν το «Αμπεμπαμπλόμ» και το «Ποιμενικό ροκ».
Παρόλο στους υπεύθυνους της εταιρίας άρεσαν τα τραγούδια του Μηλιώκα, δεν ήταν σίγουροι για την επιτυχία.
Ο διευθυντής Μάκης Μάτσας, πίστευε ότι οι πωλήσεις θα κυμανθούν γύρω στις 5.000, ενώ ο τότε παραγωγός της εταιρίας, Ηλίας Μπενέτος, υπολόγιζε 30.000 πωλήσεις.
Έτσι οι δύο άντρες έβαλαν στοίχημα. Ο δίσκος πούλησε τελικά 50.000 αντίτυπα και ο παραγωγός, που κέρδισε, απέκτησε ένα καινούριο αυτοκίνητο.
Η επιτυχία ήταν αναπάντεχη και δεν σταμάτησε στον πρώτο δίσκο.
Ο κόσμος υποδέχτηκε με τον ίδιο ενθουσιασμό και τις επόμενες ηχογραφήσεις του τραγουδιστή.
Ο δεύτερος δίσκος είχε τίτλο, «Για το καλό μου» και περιείχε, εκτός από το ομώνυμο τραγούδι, που ακούγεται μέχρι σήμερα και το χιουμοριστικό «Κακοσάλεσι» τις περίφημες «βουβάλες» που καθιέρωσαν τον Μηλιώκα.

Με τον Μάκη Μάτσα από την απονομή χρυσού δίσκου "Για το καλό μου"
Με τον Μάκη Μάτσα από την απονομή χρυσού δίσκου «Για το καλό μου»

Από τον τρίτο δίσκο ξεχώρισε το ντουέτο «Ροζ» με την Αφροδίτη Μάνου, το οποίο, όπως έχει αναφέρει ο τραγουδιστής σε συνέντευξή του, είναι βιωματικό.
«Τα όνειρα μου κόκκινα,
τα όνειρα μου άσπρα,
ρούχα μαζί που πλύθηκαν
κι έχουνε γίνει Ροζ»

Τους στίχους τους εμπνεύστηκε όταν επιχείρησε να βάλει μπουγάδα στο σπίτι και έβαλε κατά λάθος μέσα στο πλυντήριο ένα κόκκινο παντελόνι μαζί με άσπρα ρούχα, με αποτέλεσμα να γίνουν όλα ροζ.

Στον ίδιο δίσκο υπήρχε και το «Να δεις που κάποτε θα μας πούνε και μ@λ@κες», για το οποίο η εταιρεία είχε κάποιες αμφιβολίες λόγω της «εθνικής βρισιάς», που περιείχε, αλλά τελικά το κυκλοφόρησαν.
Το τραγούδι, όχι μόνο έκανε επιτυχία τότε, αλλά δυστυχώς παραμένει επίκαιρο στις μέρες μας και ο Μηλιώκας αποδείχτηκε προφητικός με τους στίχους του.

Από πρόσφατη εμφάνιση του Μηλιώκα στην εκπομπή «Στην υγειά μας»

Η επιτυχία του Μηλιώκα ήταν τόσο απρόσμενη, που ο ίδιος δεν μπόρεσε να τη διαχειριστεί και τελικά αποσύρθηκε για περίπου 17 χρόνια από τα μουσικά δρώμενα.
«Εγώ ήθελα να επικοινωνήσω με πέντε χιλιάδες τρελούς, που η οπτική τους γωνία ήταν περίπου ίδια μ’ αυτήν που είχα εγώ στη ζωή μου. Δεν φανταζόμουν να βρω οκτώ εκατομμύρια να συμφωνούν. «Έφυγα σαν πύραυλος προς τα πάνω. Είχε γίνει σάλος. Ο κόσμος πριμοδοτούσε την προσπάθειά μου και πάντα έβλεπα τα χρήματα που άφηναν στο ταμείο σαν δίδακτρα για να σπουδάσω κάτι που ήθελα πάντα να κάνω και δεν προλάβαινα. Γι’ αυτό σταμάτησα. Ήθελα να ωριμάσω, να καλλιεργηθώ και να βιώσω καινούργια πράγματα», ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή του.

Ο Γιάννης Μηλιώκας τα τελευταία χρόνια έχει επανέλθει και πραγματοποιεί ζωντανές εμφανίσεις, οι οποίες, παρά την πολυετή απουσία του, είναι πολύ επιτυχημένες.

Μάνος-Λοίζος-Ο-Σταθμός-1968

Διαβάστε επίσης: Μάνος Λοΐζος. Το παρασκήνιο του δίσκου «Ο Σταθμός», που τον καθιέρωσε στη δισκογραφία.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here