Βρέθηκε το Υποβρύχιο Κατσώνης Υ1 του Β΄ΠΠ βόρεια της Σκιάθου από το Υ/Γ-Ω/Κ Ναυτίλος που εκτελούσε σχετική επιχείρηση από τις 4 Ιουλίου.

AdTech AdTo   Υ/Β Κατσώνης είχε βυθιστεί  στην περιοχή ΒΔ Σκιάθου μετά από ηρωικό αγώνα με Γερμανική Κορβέτα.  Στις 14 Σεπτεμβρίου 1943 το ελληνικό υποβρύχιο με κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Β।ΛΑΣΚΟ αναμετρήθηκε με γερμανικό καταδιωκτικό υποβρυχίων ( UJ -2101) και μετά δίωρο καταδίωξη εξαναγκάσθηκε σε ανάδυση και εξόρμηση δια πυροβόλου! Μετά σφοδρή ανταλλαγή πυρών εμβολίσθηκε από το διώκτη του, με αποτέλεσμα να βυθιστεί..
.Διαβάστε την τελευταία και μοιραία αναμέτρηση : «Κατσώνης», το υποβρύχιο που βυθίστηκε από γερμανικό ανθυποβρυχιακό. Ένα καΐκι ήταν η αιτία που εκτέθηκε στους Γερμανούς. Πνίγηκαν 32, αιχμαλωτίστηκαν 17 και διέφυγαν μόνο 3 Έλληνες από το πλήρωμα

Το ιστορικό Β.Π. Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ (Υ1) υπήρξε ένα από τα έξι υποβρύχια του Ελληνικού Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου και του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, έλαβε το όνομά του από τον Έλληνα αξιωματικό του τσαρικού στρατού Λάμπρο Κατσώνη και ήταν το δεύτερο σκάφος του πολεμικού ναυτικού με αυτή την ονομασία.

katsonis (1)
Το Β.Π. Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ υπήρξε ένα από τα έξι υποβρύχια του Ελληνικού Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου και του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Κατά τον Ελληνοïταλικό Πόλεμο, με κυβερνήτη τον Αθανάσιο Σπανίδη, πραγματοποίησε τέσσερις πολεμικές περιπολίες. Στις 31 Δεκεμβρίου 1940 βύθισε με το πυροβόλο του το ιταλικό ατμόπλοιο QUINΤO πλησίον των Γιουγκοσλαβικών ακτών. Μετά την κατάληψη της Ελλάδας, τον Απρίλιο του 1941, κατέφυγε με τον υπόλοιπο ελληνικό στόλο στην Αίγυπτο και στην συνέχεια κατέπλευσε στο Πόρτ Σουδάν όπου παρέμεινε για μακρά επισκευή.

Στις 2 Ιουλίου 1942, μετά την επανάπλευση του στην Αίγυπτο, βυθίστηκε από λανθασμένο χειρισμό στο λιμάνι του Πόρτ Σάιντ κατά την αποπεράτωση του δεξαμενισμού του. Ανελκύστηκε, επισκευάστηκε και άρχισε περιπολίες στο Αιγαίο με κυβερνήτη τον Βασίλη Λάσκο.

Στις 2 Απριλίου 1943 βύθισε το ιταλικό βοηθητικό περιπολικό TERGESTE στο λιμάνι του Γυθείου. Στις 5 Απριλίου 1943 βύθισε έξω από τον Μέριχα της Κύθνου το ισπανικό ατμόπλοιο SAN ISIDRO LABRADOR.

Στις 29 Μαΐου 1943 βύθισε κοντά στη Σηπιάδα το ισπανικό ατμόπλοιο RIGEL, συλλαμβάνοντας αιχμάλωτο τον καπετάνιο και τέσσερα μέλη του πληρώματος.

Στις 14 Σεπτεμβρίου 1943 και ενώ το Κατσώνης ανέμενε τη διέλευση εχθρικού πλοίου κοντά στις ακτές του νοτίου Πηλίου, εντοπίστηκε από γερμανικό ανθυποβρυχιακό. Μετά τη ρίψη βομβών βάθους το «Κατσώνης» εξαναγκάσθηκε σε ανάδυση και εξόρμηση δια πυροβόλου αλλά εμβολίστηκε από το διώκτη του, με αποτέλεσμα να βυθιστεί βόρεια της Σκιάθου.
Σώθηκαν κι αιχμαλωτίσθηκαν δεκαπέντε ενώ ο ύπαρχος Τσουκαλάς κι οι υπαξιωματικοί Τσίγκρος και Αντωνίου διέφυγαν κολυμπώντας στη Σκιάθο και επέστρεψαν στη Μέση Ανατολή.

Katsonis 2
Ο ΚΑΤΣΩΝΗΣ Παραγγέλθηκε στην Γαλλία από την ελληνική κυβέρνηση το 1925, μαζί με το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ , και κατασκευάστηκε κατά τα έτη 1925-1927 στο ναυπηγείο  του Μπορντό.
Ποιο είναι το πλοίο που βρήκε τον Κατσώνη

Τα χαρακτηριστικά του Υ/Γ-Ω/Κ Ναυτίλος: Ναυπήγηση: 1976 – Εκτόμισμα: 1400 t – Μήκος: 63 m – Πλάτος: 11.6 m – Ταχύτητα: 11/13 kts

Μηχανές: 2 diesel ( 2 x 1200 HP) – Πλήρωμα: 6 Αξιωματικοί και 36 Υπαξιωματικοί κοι & Ναύτες

 

Πηγή: www.militaire.gr

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here