Στις 15 Ιανουαρίου 1966, η εφημερίδα «Εμπρός» δημοσίευσε συνέντευξη της Ρίκας Διαλυνά, αποκαλώντας την «χρυσή κόρη του άπληστου βασιλιά της Φρυγίας».
Ο λόγος ήταν ότι η νεαρή Ελληνίδα καλλονή είχε επιλεγεί μεταξύ χιλιάδων, να ποζάρει για τον μεξικανό γλύπτη Σαρλ ντε Τεμπλ.
Ο Τεμπλ αναζητούσε μια κοπέλα που θα τον ενέπνεε, ώστε να φιλοτεχνήσει το άγαλμα της κόρης του βασιλιά της Φρυγίας.
Σύμφωνα με το μάλλον υπερβολικό ρεπορτάζ, «6.000 καλλονές από όλον τον κόσμο παρήλασαν μπροστά από τον γλύπτη, ανάμεσά τους και η Έλενα Ναθαναήλ, αλλά τον άφησαν αδιάφορο».
Μέχρι που είδε κάποιες φωτογραφίες της Διαλυνά και αμέσως ζήτησε από τους συνεργάτες του να της τηλεφωνήσουν.
Η ηθοποιός, που έμενε μόνιμα στη Ρώμη, βρισκόταν τότε στην Αθήνα για τα γυρίσματα της ταινίας «Διπλοπενιές» με τη Βουγιουκλάκη και τον Παπαμιχαήλ, αλλά δέχτηκε την πρόταση και έκλεισε ραντεβού με τον γλύπτη στο Λονδίνο.
Τα νέα μαθεύτηκαν στην Ελλάδα και η είδηση απασχόλησε τον τύπο της εποχής.

Στη συνέντευξη της η Διαλυνά ανέφερε ότι το άγαλμα θα είχε φυσικές διαστάσεις και ότι ο γλύπτης θα αντέγραφε τις δικές της «χρυσές» αναλογίες:  «Ύψος 1.72, στήθος και λεκάνη 90 πόντοι, μέση 58» . Ο Τεμπλ θα χρειαζόταν τουλάχιστον τρεις μήνες για να ολοκληρώσει τη μαρμάρινη Μεδίνα.
Σύμφωνα με τον μύθο, ο βασιλιάς της Φρυγίας Μίδας, ζήτησε από τον θεό Διόνυσο «ό,τι αγγίζει να γίνεται χρυσό».
Η επιθυμία του εκπληρώθηκε και όταν κάποια στιγμή ο βασιλιάς άγγιξε την κόρη του, Μεδίνα, εκείνη μαρμάρωσε και άρχισε να γίνεται «χρυσή».
Τη στιγμή της μεταμόρφωσης της κοπέλας ήθελε να αποτυπώσει ο Τεμπλ.
Σύμφωνα με την περιγραφή της Διαλυνά «τα μάτια της Μεδίνας θα τα ζωντανέψουν δύο μεγάλα ζαφείρια. Ολόκληρο το κεφάλι θα χρυσωθεί ώστε να δίνει την εντύπωση της στιγμής ακριβώς, που η κοπέλα αρχίζει να μεταμορφώνεται σε χρυσαφένια, ενώ η θλίψη της θα τονιστεί ακόμα περισσότερο με δύο διαμάντια που θα κυλούν στο πρόσωπό της σαν δάκρυα».
«Για να ευχαριστήσει τη Ρίκα για την προσφορά και την υπομονή της ο καλλιτέχνης θα της προσφέρει ως ανάμνηση της συνεργασίας τους, μια μικρογραφία του αγάλματος από ατόφιο χρυσάφι», διαβάζουμε στο ρεπορτάζ.
Την τελική συμφωνία ανάμεσα στη Διαλυνά και τον Τεμπλ έκλεισε η σύζυγος του γλύπτη, που ήταν και μάνατζερ του.
Όλα πήγαιναν καλά, το θέμα είχε λάβει αρκετή δημοσιότητα στο Λονδίνο, όταν ο γλύπτης έφυγε για τη Νέα Υόρκη.
Η ηθοποιός περίμενε να της τηλεφωνήσει για να πάει να τον βρει και να αρχίσουν δουλειά.
Το τηλεφώνημα δεν έγινε ποτέ, ούτε και το άγαλμα.
Ένα δυσάρεστο γεγονός έκανε τον Τύπο της εποχής να αναφέρει πως «δεν ήταν γραφτό» να γίνει.
Η σύζυγος του γλύπτη σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα και εκείνος έπαθε νευρικό κλονισμό και αποσύρθηκε.
Η Ρίκα Διαλυνά δεν έγινε ποτέ η «χρυσή κόρη του άπληστου βασιλιά της Φρυγίας».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here