Ο σκηνοθέτης που έκανε περιουσία με ιστορίες για ηρωικούς άθλους, οι οποίοι πραγματοποιήθηκαν «πριν από πολύ καιρό, σ’ έναν πολύ, πολύ μακρινό γαλαξία», μεγάλωσε σ’ ένα εντελώς κοινότοπο περιβάλλον.
Μοναχογιός ανάμεσα σε τρεις αδελφές, ο Τζορτζ Γουόλτον Λούκας ο νεότερος, μεγάλωσε στη σκιά του αυταρχικού του πατέρα, που ήταν ένας εύπορος πωλητής ειδών γραφείου στην Καλιφόρνια.
Ο Τζορτζ ο πρεσβύτερος διαφέντευε την οικογένεια με σιδερένια πυγμή.
Καμιά φορά ακόμη και με το ξυράφι, καθώς κάθε καλοκαίρι ξύριζε γουλί το γιο του.
Φυσικά απαιτούσε και περίμενε ότι ο γιος του θα ακολουθήσει το επάγγελμά του.
Όμως ο Τζορτζ ο νεότερος δεν τσίμπαγε.
Παρά τις προσπάθειες του να εμφυσήσει στο παιδί τις πατροπαράδοτες αξίες της σκληρής δουλειάς και της λιτότητας, ο μικρός Τζορτζ «δεν άκουγε», έλεγε ο πατέρας του.
«Ήταν ο χαϊδεμένος της μάνας του. Αν ήθελε μία κάμερα ή οτιδήποτε άλλο, τα είχε όλα. Δύσκολα τον καταλάβαινες. Όλο ονειρευόταν πράγματα».

Ο νεαρός Τζορτζ ονειρευόταν να ξεφύγει από την πραγματικότητα.
Ήταν λεπτοκαμωμένος – «ένας αχαμνός διαβολάκος», όπως τον έλεγε ο πατέρας του – και συνήθης στόχος των νταήδων της γειτονιάς.
Αδυνατώντας να αντεπιτεθεί, ο Λούκας βυθίστηκε σ’ έναν φανταστικό κόσμο, γεμάτο υπερήρωες από κόμικ και καρτούν.
Όταν μεγάλωσε, άρχισε ν’ ασχολείται με τα αυτοκίνητα. Περνούσε αμέτρητες ώρες με ένα «πειραγμένο» Φίατ.
Μια μέρα, λίγο πριν βγάλει το γυμνάσιο, ο Λούκας έπεσε με τ’ αμάξι πάνω σε μια καρυδιά.
Πέρασε τέσσερις μήνες στο νοσοκομείο και κόντεψε να πεθάνει.

Ο Σπίλμπεργκ και ο Λούκας είναι μακροχρόνιοι φίλοι
Ο Σπίλμπεργκ και ο Λούκας είναι μακροχρόνιοι φίλοι

Η επαφή με τον θάνατο άλλαξε την πορεία της ζωής του.
Αποφασισμένος να ξεφύγει από το ζυγό του πατέρα του, ο Λούκας αποφάσισε να γίνει σκηνοθέτης.
Μετά από δύο χρόνια στο κολέγιο, γράφτηκε στην περίφημη κινηματογραφική σχολή του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας.
Αποφοίτησε το 1967 και δούλεψε ως οπερατέρ και μοντέρ.
Πολύ καλά δικτυωμένος, κατάφερε να δουλέψει με τον περίφημο γραφίστα και κινηματογραφιστή Σολ Μπας, να μοντάρει μια ταινία της Υπηρεσίας Πληροφοριών των ΗΠΑ για το ταξίδι του προέδρου Λίντον Τζόνσον στην Ασία και να φτιάξει ένα ντοκιμαντέρ για τα γυρίσματα της ταινίας του Φράνσις Φορντ Κόπολα, «Δεν θα γυρίσω το βράδυ».

Η νέα εταιρεία παραγωγής του τελευταίου δέχθηκε να χρηματοδοτήσει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Λούκας, τη «δυστοπική» ταινία επιστημονικής φαντασίας THX01138.
Αν και δεν πήγε καλά στα ταμεία, κάποιοι τη λάτρεψαν και καθιέρωσαν τον Λούκας ως παράγοντα στο «νέο Χόλιγουντ».
Το 1973 αξιοποίησε αυτό το κύρος και γύρισε την πρώτη του ταινία για το ευρύ κοινό, τον απρόσμενο θρίαμβο «American Graffiti», έναν φόρο τιμής στην εφηβεία του και στις νύχτες που πέρασε κάνοντας κόντρες με το αυτοκίνητο.
Η ταινία γυρίστηκε σε λιγότερο από ένα μήνα κι εξόργισε τους υπεύθυνους στη Universal.
Όμως απέφερε πάνω από 50 εκατομμύρια δολάρια με την πρώτη της προβολή και προτάθηκε για πέντε Όσκαρ.
Εφεξής, ο Λούκας έκανε ό,τι ήθελε.

Το όνειρό του, για το οποίο απαιτούσε πλήρη οικονομική κάλυψη, ήταν βέβαια ο «Πόλεμος των άστρων», μια βελτιωμένη εκδοχή των διαστημικών σήριαλ που ο Λούκας λάτρευε ως παιδί.
Γραμμένη και γυρισμένη κάτω από τεράστια πίεση – τα έπη επιστημονικής φαντασίας ήταν εκτός μόδας τη δεκαετία του ’70 – η ταινία ξεπέρασε τον προϋπολογισμό και οδήγησε τον Λούκας στα όριά του.
Έχασε βάρος κι είχε τέτοιο άγχος για την πιθανή αποτυχία που στα μισά των γυρισμάτων μπήκε στο νοσοκομείο.
Όμως, η ταινία ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες εμπορικές προσδοκίες. Ο Λούκας δεν ήταν απλά ένας επιτυχημένος σκηνοθέτης, αλλά ιερό είδωλο των απανταχού μανιακών του είδους.
Με το γενναιόδωρο μερίδιό του από τα προϊόντα που κυκλοφόρησαν με το σήμα της ταινίας, έγινε και από τους πλουσιότερους σκηνοθέτες του Χόλιγουντ.
Τις τρεις επόμενες δεκαετίες ο Λούκας είτε έγραφε είτε έκανε παραγωγή, κάποιες φορές σε συνεργασία με το φίλο του Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Με κάποια από τα λεφτά που έβγαλε χάρη στον «Πόλεμο των Άστρων», έχτισε την εξαιρετικά επιτυχημένη εταιρεία ειδικών εφέ Industrial Light & Magic.

Όμως υπήρξαν και προβλήματα.
Ο γάμος του με τη μοντέρ Μάρσια Λούκας κατέρρευσε το 1984, ως αποτέλεσμα της εργασιομανίας τους και της τάσης του να ελέγχει τα πάντα.
Το διαζύγιο του κόστισε 50 εκατομμύρια δολάρια.
Μια σειρά από κινηματογραφικές αποτυχίες, όπως το «Willow» και το «Howard the Duck», είχαν κόστος στην καλλιτεχνική και εμπορική του φήμη.
Μια νέα φουρνιά επεισοδίων του «Πολέμου των Άστρων» υπό την επίβλεψη του Λούκας βγήκε μεταξύ 1999 και 2005  και προκάλεσε ανάμικτες αντιδράσεις, ακόμη κι από τους φανατικούς οπαδούς της αρχικής τριλογίας.
Αν και οι θαυμαστές της επιστημονικής φαντασίας τον έβλεπαν ακόμη περίπου σαν θρησκευτικό αρχηγό, η καριέρα του είχε πάρει καθοδική πορεία.
Πέρυσι, οπαδοί του είδους περίμεναν με αγωνία την κυκλοφορία της καινούριας ταινίας της σειράς »Ο Πόλεμος Των Άστρων – Η Δύναμη Ξυπνά» σε σκηνοθεσία J. J. Abrams, ευελπιστώντας ότι θα τους δικαιώσει για την υπομονή και την αφοσίωσή τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here