Οι Στίβεν Σπίλμπεργκ και Τζορτζ Λούκας παίζουν με νεροπίστολα στη Σρι Λάνκα το 1983.
Οι δύο Χολιγουντιανοί σκηνοθέτες βρίσκονταν στην πόλη Κάντι για τα γυρίσματα της ταινίας:»Ιντιάνα Τζόουνς και ο ναός του χαμένου θησαυρού».
Ο Σπίλμπεργκ είχε αναλάβει την σκηνοθεσία και ο Λούκας την παραγωγή και το σενάριο.
Σε ένα διάλειμμα από τα πολύωρα γυρίσματα ο φωτογραφικός φακός τους απαθανάτισε να παίζουν μπροστά από τα φορτηγά της παραγωγής.
Ο  Σπίλμπεργκ βρίσκεται στα αριστερά και Λούκας στα δεξιά.
Το ενσταντανέ είναι κάτι παραπάνω από μια στιγμή χαλάρωσης μεταξύ δύο συναδέλφων.

Στίβεν Σπίλμπεργκ και Τζορτζ Λούκας
Στίβεν Σπίλμπεργκ και Τζορτζ Λούκας

Η μεταξύ τους οικειότητα οφείλεται στη φιλία τους, η οποία ξεκίνησε στα φοιτητικά χρόνια.
Ο Σπίλμπεργκ είχε γνωριστεί με τον Λούκας 20 χρόνια νωρίτερα στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας.
Παρακολουθούσαν μαθήματα σκηνοθεσίας και τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν κοινή πορεία στα κινηματογραφικά στούντιο.
Οι φιλόδοξοι νέοι μπήκαν δυναμικά στον κύκλο των κορυφαίων σκηνοθετών.
Δημιούργησαν ταινίες επιστημονικής φαντασίας με ειδικά εφέ, σε μια εποχή που η τεχνολογία δεν ήταν δεδομένη.
Όταν ο Λούκας γύριζε την ταινία «Ο Πόλεμος των άστρων» ο Σπίλμπεργκ σκηνοθετούσε τις «Στενές επαφές τρίτου τύπου».
Η ακριβή παραγωγή του Σπίλμπεργκ είχε απογοητεύσει τον Λούκας, καθώς η δική του ταινία αντιμετώπιζε προβλήματα λόγω έλλειψης χρημάτων.
Ήταν τόσο σίγουρος ότι θα πήγαινε καλύτερα από τη δική του, που έβαλε στοίχημα με τον Σπίλμπεργκ.
Όποιος κέρδιζε θα έδινε στον άλλον το 2,5 % των κερδών.
Συνολικά 40 εκατομμύρια δολάρια κέρδισε ο Σπίλμπεργκ από την ταινία του φίλου του.
Συγκεκριμένα, «Ο Πόλεμος των Άστρων» κόστισε 11 εκατομμύρια και απέφερε κέρδη 1 δισεκατομμύριο δολάρια!
Κι ενώ οι επιτυχίες δεν σταματούσαν, οι δύο τους συναντήθηκαν για να συζητήσουν μια ενδεχόμενη συνεργασία.

Επιστολές των δύο φίλων, με τις οποίες αλληλοσυγχαίρονται για τις επιτυχίες τους
Κάρτες των δύο φίλων με τις οποίες αλληλοσυγχαίρονται για τις επιτυχίες τους

Ο Λούκας είχε μόλις ολοκληρώσει την ιστορία του «Ιντιάνα Τζόουνς». Μιας περιπέτειας που διαδραματιζόταν τη δεκαετία του ’30 και αφορούσε έναν αρχαιολόγο.
Ο Σπίλμπεργκ του είχε πει ότι το επόμενο του βήμα ήθελε να είναι μια ταινία τύπου Τζέιμς Μποντ. Ο Λούκας από τη θέση του παραγωγού, ετοίμαζε κάτι καλύτερο για τον φίλο του.
Για να αναλάβει τη σκηνοθεσία, ο Σπίλμπεργκ ήθελε να γίνουν τρεις ταινίες.
Ο Λούκας δεν είχε στο μυαλό του μια τριλογία, αλλά συμφώνησε φοβούμενος ότι ο Σπίλμπεργκ θα αρνηθεί.

Κειτ Κάπσο, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Τζορτζ Λούκας και Χάρισον Φορντ 1983
Κειτ Κάπσο, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Τζορτζ Λούκας και Χάρισον Φορντ 1983

Την περίοδο εκείνη και οι δύο ξεπερνούσαν τον χωρισμό από τις γυναίκες τους.
Τα γυρίσματα αρχικά θα πραγματοποιούνταν στην Ινδία, αλλά η κυβέρνηση αρνήθηκε επειδή θεώρησε, ότι το θέμα της δυσφημούσε την ινδική κουλτούρα.
Τελικά γυρίστηκε στην πόλη Κάντι, της Σρι Λάνκα.
Η ταινία «Ιντιάνα Τζόουνς και ο ναός του χαμένου θησαυρού», θεωρείται λίγο πιο σκοτεινή από τις υπόλοιπες.
Το σενάριο περιείχε μαύρη μαγεία και ανθρωποθυσίες.
Παρά την εικόνα της φωτογραφίας, στην οποία φαίνονται χαλαροί και ξέγνοιαστοι, και οι δύο είχαν δηλώσει ότι δεν απόλαυσαν ιδιαίτερα τα γυρίσματα.
Ο Σπίλμπεργκ ίσως να πέρασε λίγο καλύτερα, καθώς τότε γνώρισε τη μετέπειτα σύζυγό του, Κέιτ Κάπσο, η οποία υποδυόταν τη Γουίλι Σκοτ.
indiana-jones-and-the-temple-of-doom

Η ταινία απέφερε κέρδη 333 εκατομμύρια δολάρια και κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια πόσα ήταν τα κέρδη μακροπρόθεσμα. Άλλωστε η ταινία ήταν υποψήφια για 9 Όσκαρ και κέρδισε τα 4 και ειδικό Όσκαρ για το Μοντάζ Ηχητικών Εφέ.
Και οι δύο σκηνοθέτες ακολούθησαν σπουδαία καριέρα και αποτελούν ξεχωριστό κεφάλαιο για τον κινηματογράφο.
Οι ταινίες τους έμειναν στην ιστορία. «Ε.Τ ο εξωγήινος», «Η λίστα του Σίντλερ» , «Τζουράσικ Παρκ» και πολλές ακόμα για τον Σπίλμπεργκ, «Ο Πόλεμος των Άστρων» , «Η επιστροφή των Τζεντάι», για τον Λούκας που διακρίθηκε ως παραγωγός.
Έχουν προταθεί δεκάδες φορές για Όσκαρ και έχουν κερδίσει αντίστοιχα πολλά κινηματογραφικά βραβεία. Παρά το γεγονός ότι οι ταινίες τους συχνά έβγαιναν στις αίθουσες την ίδια περίοδο, ο ανταγωνισμός δεν χάλασε τη σχέση τους.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here