Το 2017 ήταν ένα έτος το οποίο παρουσίασε έντονο επιστημονικό ενδιαφέρον, από πολλές απόψεις- από την ανακάλυψη ενός απολιθώματος δεινοσαύρου σε πάρα πολύ καλή κατάσταση, μέχρι τη χρονολόγηση του ταφικού συγκροτήματος του Ιησού κ.α.
Ωστόσο, μέσα στο έτος υπήρξαν και αξιοσημείωτα επιστημονικά μυστήρια- και το National Geographic παρουσιάζει οκτώ εξ αυτών.

Η ανακάλυψη ενός μυστηριώδους κενού στη Μεγάλη Πυραμίδα της Αιγύπτου

Έχει μήκος περίπου 50 μέτρα και ύψος μεταξύ 8 και 9, και βρίσκεται στον διάδρομο που οδηγεί στην ταφική αίθουσα του Χέοπα. Ο σκοπός και το περιεχόμενό του παραμένουν άγνωστα, καθώς κανένας αρχαιολόγος δεν το έχει επισκεφτεί αυτοπροσώπως (εντοπίστηκε μέσω μιας τεχνικής που «κοιτά» μέσα από τοίχους μέσω υποατομικών σωματιδίων).

Η μεσαιωνική ταφή μιας φώκαινας

Τα οστά μιας φώκαινας (μικρό κητώδες) βρέθηκαν σε έναν μεσαιωνικό τάφο σε ένα μικρό νησί της Μάγχης, έξω από ένα μοναστήρι. Τα οστά αυτά είχαν τοποθετηθεί εκεί με προσοχή για άγνωστο λόγο.

«Θύελλα» από ραδιοκύματα από το Διάστημα

Στις αρχές του Σεπτεμβρίου αστρονόμοι «έπιασαν» 15 «εκρήξεις» ραδιοκυμάτων στο Διάστημα- σύντομες, αλλά πολύ ισχυρές. Οι εκρήξεις αυτές προέρχονται από έναν γαλαξία σε απόσταση τριών δισεκατομμυρίων ετών φωτός. Δεν έχει διαπιστωθεί τι είναι αυτό που τις προκάλεσε.

Έξοδος χταποδιών από τη θάλασσα

Στα τέλη του Οκτωβρίου, πάνω από 20 χταπόδια εθεάθησαν να κινούνται στη στεριά στην Ουαλία. Όσον αφορά στην αιτία του παράξενου αυτού φαινομένου, μία υπόθεση είναι η…γεροντική άνοια και μια άλλη είναι η επίδραση που είχαν οι καταιγίδες «Οφηλία» και «Μπράιαν». Επίσης, υπάρχει και η υπόθεση ότι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν με αυτόν τον τρόπο λόγω έλλειψης τροφής και χώρων για τις φωλιές τους. Στις εβδομάδες που ακολούθησαν συνέχισαν να βρίσκονται χταπόδια που περπατούσαν στο έδαφος, αλλά το φαινόμενο φάνηκε να σταματά κατά τα μέσα του Νοεμβρίου.

Το παράσιτο που σκότωνε καρχαρίες καταστρέφοντας τους εγκεφάλους τους

Από τον Φεβρουάριο ως τον Ιούλιο, χιλιάδες καρχαρίες και σαλάχια ξεβράστηκαν νεκρά στο Σαν Φρανσίσκο. Ο λόγος για αυτό παρέμενε άγνωστος, μέχρι που επιστήμονες κατάφεραν να αναλύσουν DNA από κάποιους από τους νεκρούς καρχαρίες. Όπως διαπιστώθηκε, ένα παράσιτο έμπαινε στο σώμα τους μέσα από τις μύτες τους και έτρωγε τους εγκεφάλους τους. Ωστόσο, είναι άγνωστο από πού προήλθε αυτό.

Μπλε σκυλιά στην Ινδία

Μπλε σκυλιά εθεάθησαν στην Ινδία στα μέσα του Αυγούστου, σε μια βαρέως εκβιομηχανισμένη περιοχή της Βομβάης. Εν τέλει διαπιστώθηκε πως είχαν κολυμπήσει σε απόβλητα, με αποτέλεσμα η γούνες τους να βαφτούν μπλε. Η μπογιά αποδείχτηκε πως δεν ήταν τοξική και ξεπλύθηκε εύκολα, αλλά το περιστατικό προκάλεσε την οργή των ντόπιων.

Αστυνομικά σκυλιά ίσως εντόπισαν πού βρήκε τον θάνατο η Αμέλια Έρχαρτ

Η Αμέλια Έρχαρτ εξαφανίστηκε πριν 80 χρόνια και οι έρευνες για τον εντοπισμό της σορού της συνεχίζονται έκτοτε. Τον Ιούλιο, τέσσερα αστυνομικά σκυλιά υπέδειξαν μια περιοχή στη νήσο Νικουμαρόρο του Κιριμπάτι (κεντρικός Ειρηνικός), όπου ενδεχομένως να πέθανε η αεροπόρος. Βρετανός αξιωματούχος είχε αναφέρει ότι είχε δει ανθρώπινα οστά κάπου στο Κιριμπάτι το 1940, και ερευνητές είχαν βρει πιθανά απομεινάρια Αμερικανού/ Αμερικανίδας ναυαγού το 2001. Το καλοκαίρι τα σκυλιά εντόπισαν μια μυρωδιά ανθρώπινων οστών- ωστόσο και πάλι δεν βρέθηκαν απομεινάριά της Έρχαρτ. Δείγματα χώματος έχουν σταλεί σε σε γερμανικό εργαστήριο για να διαπιστωθεί εάν υπήρχαν ίχνη DNA.

Μυστηριώδεις θάνατοι φαλαινών υπό εξαφάνιση

Με το 2017 να λαμβάνει τέλος, συνολικά 17 φάλαινες του είδους της «νότιας σωστής φάλαινας» είχαν βρεθεί νεκρές στον Κόλπο του Αγίου Λαυρεντίου στον Καναδά. Οι συγκεκριμένες φάλαινες θεωρούνταν ήδη ένα από τα είδη φάλαινας που διατρέχουν τον πιο έντονο κίνδυνο εξαφάνισης στον κόσμο, καθώς έχουν μείνει περίπου 450. Οι πρόσφατοι αυτοί θάνατοι κάνουν κάποιους ειδικούς να εκτιμούν πως το είδος θα μπορούσε να εξαφανιστεί μέσα σε 20 χρόνια. Τα αίτιά τους διερευνώνται.

Πηγή: huffingtonpost.gr

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here