Η φράση «δεν είμαι κι ο Τιραμόλα» χρησιμοποιείται συχνά, για να δείξουμε ότι δεν μπορούμε να πιάσουμε κάτι που βρίσκεται μακριά. Κι αυτό, διότι ο Τιραμόλα μπορούσε να εκτείνει να άκρα του για πολλά μέτρα έως και χιλιόμετρα.

Ο διάσημος ήρωας πρωτοεμφανίστηκε το 1952, σχεδιασμένος από τον Τζόρτζιο Ρεμπούφι.
Στην Ελλάδα το ομώνυμο περιοδικό κυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Οι πιτσιρικάδες της εποχής έτρεχαν στα περίπτερα για να αγοράσουν το τεύχος και να διασκεδάσουν με τις περιπέτειες του.
Το σώμα του Τιραμόλα ήταν φτιαγμένο από καουτσούκ και γι’ αυτό διέθετε μεγάλη ελαστικότητα.
Ουσιαστικά, ο Ρεμπούφι σχεδίασε πέντε γραμμές για να φτιάξει το σώμα του κι άλλη μία για να φτιάξει το οβάλ πρόσωπό του, στο οποίο πρόσθεσε ημίψηλο καπέλο και κυλινδρική μύτη.
Αυτές οι γραμμές, όμως, ήταν που προσέδωσαν ιδιαίτερο χαρακτήρα στον ήρωα που λάτρεψαν τα παιδιά.
Μαζί με τους φίλους του Πέπο και Κάρλο, τον λύκο Πουγκατσόφ, τον ινδιάνο Καριμπού και τον υπερήρωα Μίστερ Ματζέστικ, έγινε η αγαπημένη συντροφιά των παιδιών.
Όταν ήταν μικρός, ο Τιραμόλα, είχε πέσει σε καζάνι με καουτσούκ.
Από τότε απέκτησε την ικανότητα να τεντώνει το σώμα του και να παίρνει οποιαδήποτε μορφή – κάτι που τον βοηθούσε να αντιμετωπίζει τους κακούς.
Τα κείμενα των ιστοριών τα έγραφε ο Ρομπέρτο Ρέντσι και στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Καμπανά.
Από τις ίδιες εκδόσεις κυκλοφόρησε νωρίτερα, το 1969  και ο Σεραφίνο, μια άλλη αγαπημένη φιγούρα των παιδιών, επίσης ιταλικής προέλευσης.
Ο Σεραφίνο σχεδιάστηκε από τον Ετζίντιο Γκερλίτζα και έκανε το ντεμπούτο του ως καγκουρό το 1948 αλλά επανασχεδιάστηκε το 1952, με χαρακτηριστικά ανθρωπόμορφου σκύλου.
Ο καλόκαρδος Σεραφίνο ήταν πάμφτωχος, φορούσε ρούχα με μπαλώματα και αναζητούσε κάθε μέρα ένα πιάτο φαγητό.
Παρά το γεγονός ότι ήταν απένταρος πάντα, μοιραζόταν το φαγητό που έβρισκε και βοηθούσε όσους είχαν ανάγκη.
Η πρώτη του εμφάνιση έγινε στο περιοδικό Le Gaie Fantasie.
Στην Ελλάδα, η επιτυχία που γνώρισε ήταν τόσο μεγάλη ώστε πολλές επιχειρήσεις, από καταστήματα υποδημάτων μέχρι πιτσαρίες, χρησιμοποίησαν το όνομά του.
Με την πάροδο των ετών ο Τιραμόλα κι ο Σεραφίνο ξεπεράστηκαν κι έχασαν τη δημοτικότητα και τους αναγνώστες.
Οι ήρωες των κόμικς άλλαξαν, τα κινούμενα σχέδια που προβάλλονταν στην τηλεόραση μαγνήτισαν τα βλέμματα των παιδιών και τα δύο περιοδικά σταμάτησαν να κυκλοφορούν στην Ελλάδα, στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Παρόμοια ήταν η πορεία τους και στην ιταλική αγορά, απ’  όπου ξεκίνησαν.

Διαβάστε: Η «Μάγια η μέλισσα» μπλέκει συνεχώς σε μπελάδες, αλλά σώζει την κυψέλη της από τις σφήκες που κάνουν μαζική επίθεση. Γιατί η δημοφιλής σειρά κινουμένων σχεδίων των 80’s επικρίθηκε για κρυφά εθνικιστικά και μιλιταριστικά στοιχεία

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here