Αντιδράσεις προκαλεί η νέα καμπάνια του οίκου μόδας Gucci που ανάρτησε βίντεο με τα γλυπτά του Παρθενώνα να «ποζάρουν» για τις ανάγκες διαφημιστικής καμπάνιας.
Ο γνωστός οίκος ανέβασε στο Instagram  βίντεο με αρχαιοελληνικά αγάλματα από το αέτωμα του αρχαιοελληνικού ναού, «ντυμένα» με τσάντες, σορτς, γυαλιά ηλίου, αθλητικά παπούτσια κι άλλα αξεσουάρ.

gucci-5

Δυτικό Αέτωμα, Ιλισσός και Καλλιρρόη (Ανασύνθεση στο Μουσείο της Ακρόπολης) Πηγή: www.lifo.gr
Δυτικό Αέτωμα, Ιλισσός και Καλλιρρόη (Ανασύνθεση στο Μουσείο της Ακρόπολης)

Στα βιντεάκια, ο θεός Διόνυσος τραβάει μια selfie με το κινητό, φορώντας πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί.
Ο Κέκροπας εμφανίζεται ντυμένος σαν χίπις, ενώ ο Ιλισσός φοράει γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα του η Καλλιρρόη με το iphone.

Όπως αναφέρει η Gucci, πρόκειται για δουλειά της graphic designer Derya Çakırsoy, στο πλαίσιο του online project «GucciGram», στο οποίο νέα ταλέντα ποστάρουν «αυθόρμητα» το έργο τους, «τη δική τους εκδοχή για τη σειρά Blooms και Caleido της εταιρίας.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Unesco Πειραιώς και Νήσων:

Στην γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σόρτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν την φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.

Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρείαGUCCI στο επίσημο προφίλ της στο instagram (https://www.instagram.com/gucci/ ) για να διαφημίσει την νέα της σειρά.

Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ” όλον τον κόσμο.

Στα βιντεάκια, ο θεός Διόνυσος τραβάει μια selfie με το κινητό, φορώντας πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί.
Ανατολικό Αέτωμα, Διόνυσος, αριστερά το Άρμα του Ήλιου, δεξιά Περσεφόνη και Δήμητρα (Βρετανικό Μουσείο)
Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα – «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων – η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.

Ο Κέκροπας εμφανίζεται ντυμένος σαν χίπις, ενώ ο Ιλισσός φοράει γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα του η Καλλιρρόη με το iphone.
Δυτικό Αέτωμα, ο Κέκροπας κάθεται στη γη και στηρίζεται στο αριστερό χέρι του, ενώ η γονατιστή του κόρη Πάνδροσο τον αγκαλιάζει. Στο σύμπλεγμα ανήκε και ένα φίδι, το οποίο ελισσόταν μπροστά στα πόδια του Κέκροπα. (Μουσείο της Ακρόπολης)
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα.

Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς».

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here