Το 1906 ένας επιφανής Λεμεσιανός, εισήγαγε μία πρωτόγνωρη για τον κυπριακό λαό μηχανή. Ήταν ένα κόκκινο διθέσιο γαλλικό Peugeot. Ο πρώτος ιδιώτης αυτοκινήτου στην Κύπρο ήταν γεγονός. Το όνομά του ήταν Ιωάννης Πιερής.

Ο γιατρός από τη Λεμεσό είχε πρωτοπορήσει για την εποχή του. Άπειρος καθώς ήταν στη χρήση του νέου οχήματος, λέγεται πως έμαθε να το οδηγεί μέσω των οδηγιών που συνόδευαν το περίεργο «κάρο».
Το παράδειγμά του ακολούθησαν στη συνέχεια κι άλλοι επιφανείς Κύπριοι, όπως ο Πάνος Λανίτης, ο Μιχάλης Κολακίδης και ο Γιάγκος Ρωσίδης.

Η πρώτη διαδρομή

Σήμερα η απόσταση Λευκωσία-Λεμεσός μπορεί να αποτελεί για κάποιους καθημερινότητα και να απαιτεί το μέγιστο μία ώρα.  Τότε όμως ο δρ. Πιερής χρειάστηκε 3,5 ώρες για να φτάσει στην πρωτεύουσα. Μάλιστα ο τότε μητροπολίτης θεώρησε σκόπιμο να κάνει αγιασμό.

proto-autokinito-lemesos-kipros

Η «δαιμονιώδης» εφεύρεση που εκμηδένιζε τόπο και χρόνο

Σαφώς, οι αντιδράσεις των Κυπρίων δεν ήταν καθόλου μετριοπαθείς αφού αυτό το περίεργο κάρο που δεν το έσερναν άλογα προκαλούσε πολύ θόρυβο και εννοείται τα βλέμματα όλων.
Στην κυριολεξία, η διέλευση του αυτοκινήτου από ένα δρόμο αποτελούσε είδηση και ο κόσμος έτρεχε για να το δει να περνάει.

Αυτοκίνητα στη Λεμεσό το 1912/ Πηγή: Μεγάλη Κυπριακή Εγκυκλοπαίδεια,
Αυτοκίνητα στη Λεμεσό το 1912/ Πηγή: Μεγάλη Κυπριακή Εγκυκλοπαίδεια,

Αποτέλεσε πρώτη είδηση στις εφημερίδες, όπου περιγραφόταν η διαδρομή του παράξενου οχήματος. Σε ένα τεύχος της εφημερίδας «Ελευθερία» περιγράφεται λεπτομερώς η διαδρομή που έκανε, αλλά και οι αντιδράσεις του κόσμου που είχαν γεμίσει ασφυκτικά τις πλατείες για να το δουν και να το σχολιάσουν.
Χαρακτηριστικά ο αρθρογράφος έγραφε για τη «δαιμονιώδη εφεύρεση που εκμηδένιζε τόπο και χρόνο».

Το κυβερνητικό αυτοκίνητο

Δύο χρόνια αργότερα η αποικιοκρατική κυβέρνηση αποφάσισε να εισάγει ακόμα ένα αυτοκίνητο για τις ανάγκες της.
Η κίνηση αυτή σε μία περίοδο με έντονα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίστηκε και σχολιάστηκε με ειρωνεία. Μάλιστα το 1911, ο τοποτηρητής του θησαυροφυλακίου γράφοντας επιστολή στον Αρχιγραμματέα, εισηγήθηκε την απόσυρση του αυτοκινήτου προς εξοικονόμηση 150 λιρών ετησίως.

Με πληροφορίες από Τεχνολογικές εξελίξεις στις χερσαίες μεταφορές στην Κύπρο στις αρχές του 20ου αιώνα, Πολίτης 

lefkosia-collage-700x371Διαβάστε επίσης στη ΜτΧ: 
Το νοσταλγικό βίντεο με την Λευκωσία του χθες, όταν οι κάτοικοι του κέντρου μετακινούνταν ακόμη με ποδήλατα. Ποια γνωστά σημεία μπορεί να διακρίνουμε σήμερα

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here