«Άσεμνη και ηθικά επικίνδυνη», «Ανήθικη, ακατάλληλη, προάγει τη λαγνεία». Δεν είναι κριτικές για την ταινία «50 Αποχρώσεις του Γκρι», αλλά για την ταινία » Ecstasy», που προβλήθηκε για πρώτη φορά στον κινηματογράφο το 1933 με πρωταγωνίστρια την Hedy Lamarr.

Ο «οργασμός» που καθιέρωσε την Lamarr στο καλλιτεχνικό στερέωμα

Η ταινία ήταν τσεχικής παραγωγής και ήταν η πρώτη που έδειχνε μια γυναίκα να απολαμβάνει το σεξ. Η νεαρή ηθοποιός υποδυόταν την «Εύα», μια νέα κοπέλα παντρεμένη με έναν αρκετά μεγαλύτερο άντρα η οποία σε μια βόλτα που έκανε στην εξοχή με το άλογο της, βούτηξε γυμνή σε μια λίμνη, ενώ εκείνο την εγκατέλειπε τρέχοντας μακρυά με τα ρούχα της.
Η «Εύα», ενώ πάλευε να το προλάβει, αποκάλυπτε στο κοινό όλα τα αδιαμφισβήτητα κάλλη της.
Στο τέλος της διαδρομής συνάντησε έναν νεαρό άνδρα με τον οποίο αφέθηκε το υπονοούμενο ότι είχε σεξουαλική επαφή, μέχρι που οι θεατές την είδαν να έρχεται σε οργασμό, ανάβοντας φυσικά στο τέλος ένα τσιγάρο. Η καριέρα της καλλονής Lamarr εκτοξεύθηκε στα ύψη και έκτοτε καθιερώθηκε ως πρωταγωνίστρια σε πολλές κινηματογραφικές παραγωγές.

Στιγμιότυπο της ταινίας "Ecstasy". To πραγματικό επίθετο της Lamarr ήταν Kiesler. Εξαναγκάστηκε να το αλλάξει από τον σύζυγό της για να "ξεπλύνει" από πάνω της την ντροπή της ταινίας.
Στιγμιότυπο της ταινίας «Ecstasy». To πραγματικό επίθετο της Lamarr ήταν Kiesler. Το άλλαξε ως αντίδραση στον πολύ ζηλιάρη σύζυγό της

Ένας ακόμα λόγος που προκάλεσε αρνητικά σχόλια η ταινία ήταν ότι η «Εύα» ενώ είχε δηλώσει στον κατά πολλά χρόνια μεγαλύτερο σύζυγό της ότι ήθελε να χωρίσουν, τεχνικά δεν ήταν διαζευγμένη επομένως θεωρήθηκε ότι με τον νεαρό διέπραξε μοιχεία, λόγος που εκείνα τα χρόνια σήμαινε δημόσια κατακραυγή και σε συνδυασμό με τον οργασμό ήταν αρκετό για να χαρακτηριστεί «αισχρού περιεχομένου».

Μια από τις αφίσες της ταινίας
Μια από τις αφίσες της ταινίας

Ο σύζυγος εξαφανίζει τις κόπιες και ο Πάπας ετοιμάζει αφορισμό!

Η υποδοχή της ταινίας δίχασε το κοινό. Υπήρχαν εκείνοι που λάτρεψαν και αποθέωσαν την Hedy Lamarr, όπως για παράδειγμα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στη Βενετία, όπου είχαν μόνο καλά λόγια να πουν για την παραγωγή και τις υποκριτικές της ικανότητες. Αλλά δεν έλειπαν και εκείνοι που τη χαρακτήρισαν ως «επαίσχυντη βρωμιά».
Ο πρώτος που την καταδίκασε ήταν ο Φριτς Μαντλ Μπούντε, ο αυστηρός σύζυγος της ηθοποιού, που ήταν κατασκευαστής οπλικών συστημάτων για τη ναζιστική Γερμανία.
Χωρίς να χάσει χρόνο, έβαλε λυτούς και δεμένους να μπλοκάρουν την εξαγωγή της ταινίας σε άλλες χώρες και προσπάθησε με κάθε τρόπο να κατάσχει όλα τα αντίγραφα της.
Αρχικά η εκκλησία ήθελε να αφορίσει και πιο συγκεκριμένα ο Πάπας Πίος ο ΙΒ’ ο οποίος την κατήγγειλε στην εφημερίδα του Βατικανού, αλλά στο τέλος δεν έδωσε μεγαλύτερη έκταση.

Η ταινία προβλήθηκε στις ΗΠΑ, εφτά χρόνια αργότερα, χωρίς να φέρει την σφραγίδα του κώδικα Motion Picture Production, ή του κώδικα Hays, που καθόριζαν τις ηθικές κατευθυντήριες γραμμές για τη βιομηχανία του σινεμά (απαγόρευση βωμολοχιών, γυμνό, εικόνες τοκετού, γελοιοποίηση του κλήρου, επιμειξίες) έως ότου αντικαταστάθηκε με το σύστημα διαβάθμισης MPAA το 1968.

H περιβόητη σκηνή του πρώτου κινηματογραφικού οργασμού μέσα από την ταινία "Ecstasy"
Καρέ – καρέ η περιβόητη σκηνή του πρώτου κινηματογραφικού οργασμού μέσα από την ταινία «Ecstasy»

Χαρακτηρίστηκε ως «Ecstasy Girl» και όπως δήλωνε η ίδια, πολλές φορές αισθανόταν σαν ζώο μέσα σε κλουβί του ζωολογικού κήπου. Ήξερε καλά ποια ήταν τα πραγματικά της προσόντα και «πατούσε στη γη».
Μέσα από τους ρόλους και την πολυτάραχη ζωή της στιγματίστηκε σαν πόρνη υψηλής κατηγορίας. Δεν την πτοούσε όμως γιατί ήταν σύνηθες φαινόμενο αυτού του είδους οι χαρακτηρισμοί εκείνη την εποχή.

Όμορφη και εφευρετική

Η Χέντι Λαμάρ μαζί με τον συνθέτη Τζορτζ Άνθεϊλ έλαβαν στις 11 Αυγούστου του 1942 δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τη συσκευή Secret Communication System (Σύστημα Κρυφής Επικοινωνίας). Η πρώιμη αυτή συσκευή αναπήδησης συχνοτήτων χρησιμοποιούσε ένα κύλινδρο αυτόματου πιάνου προκειμένου να εναλλάσσει ένα σήμα μεταξύ 88 διαφορετικών συχνοτήτων, με απώτερο σκοπό την απόκρυψη των τηλεκατευθυνόμενων τορπιλών από τα εχθρικά ραντάρ και την μείωση της πιθανότητας παρεμβολών.

Στον κόσμο της επιστήμης είναι γνωστή ως μία από τους εφευρέτες της πρώτης μορφής των μεθόδων διασποράς φάσματος, της βασικής, δηλαδή, τεχνολογίας που οδήγησε στην ανάπτυξη των σύγχρονων ασύρματων τηλεπικοινωνιών.
Στον κόσμο της επιστήμης είναι γνωστή ως μία από τους εφευρέτες της πρώτης μορφής των μεθόδων διασποράς φάσματος, της βασικής, δηλαδή, τεχνολογίας που οδήγησε στην ανάπτυξη των σύγχρονων ασύρματων τηλεπικοινωνιών

Η ιδέα χαρακτηρίστηκε ως αμφιλεγόμενη και πολύ προηγμένη για την εποχή της. Η συγκεκριμένη τεχνολογία τέθηκε για πρώτη φορά σε εφαρμογή το 1962 αφού είχε λήξει η πατέντα.
Οι δύο αρχικοί εφευρέτες δεν έλαβαν ποτέ το παραμικρό χρηματικό ποσό από την εφεύρεσή τους.
Η ιδέα της Χέντι για την εναλλαγή των συχνοτήτων υπήρξε η βάση για τη μοντέρνα τεχνολογία της διασποράς φάσματος που χρησιμοποιείται στις μέρες μας (σύστημα GPS και Wi-Fi) σε ένα ευρύ φάσμα συσκευών από τα ασύρματα τηλέφωνα μέχρι τις ασύρματες ευρυζωνικές συνδέσεις.
Η Χέντι δεν κατάφερε να γίνει μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Εφευρετών (National Inventors Council) επειδή ήταν ηθοποιός και μάλιστα σε ταινίες που πρόβαλλαν κυρίως τα κάλλη της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here