50 χιλιάδες εργαζόμενοι κάθε ειδικότητας εργάστηκαν για το πρώτο Μπόινγκ 747, στο μεγαλύτερο κτίριο του κόσμου. Οι κακές κριτικές, τα προβλήματα και γιατί επικράτησε του Κονκόρντ. Δείτε την πρώτη του πτήση

Η πρώτη πτήση του Μπόινγκ 747, πραγματοποιήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 1969.
47 χρόνια αργότερα, είναι το πιο αναγνωρίσιμο αεροσκάφος παγκοσμίως. Αρχικά, του έδωσαν την ονομασία «Jumbo Jet», περισσότερο για διαφημιστικούς λόγους. Για την κατασκευή του, η Μπόινγκ, χρησιμοποίησε περίπου 50 χιλιάδες εργαζόμενους, όλων των ειδικοτήτων. Τους αποκαλούσαν «The Incredibles», που σημαίνει οι απίθανοι. Σκοπός της ομάδας ήταν να τελειοποιήσουν το αεροσκάφος μέσα σε 16 μήνες.

Το 1969, το περιοδικό TIMES, χαρακτήρισε τα αεριωθούμενα αεροσκάφη ως «προάγγελους μιας νέας εποχής στον τομέα των αερομεταφορών». Ο χώρος που απαιτούνταν για την κατασκευή του ήταν εξωπραγματικά μεγάλος, αφού άγγιζε το 200 εκατομμύρια κυβικά πόδια. Το εργοστάσιο της Μπόινγκ, ήταν το μεγαλύτερο κτήριο σε όλο τον κόσμο, από πλευράς όγκου.

Παρακολουθήστε την πρώτη πτήση του Μπόινγκ 747:

Εκείνη την περίοδο, θεωρήθηκε ότι το 747 θα πρέπει να έχει ιλιγγιώδη ταχύτητα, ενώ το συνέκριναν με το Κονκόρντ, που έσπαγε το φράγμα του ήχου με την ταχύτητα του. Ωστόσο, το 100θέσιο Κονκόρντ απέτυχε εκεί που το τετρακοσίων θέσεων Μπόινγκ επικράτησε. Στην άνεση την εξέλιξη και την αξιοπιστία.
Έτσι, το θέμα των «υπερηχητικών μεταφορών» έμεινε στο συρτάρι.

Το 747, δεν είχε σταθερά καλή φήμη. Τους πρώτους μήνες που βρισκόταν στον αέρα, οι επιβάτες ενοχλούνταν από τον ελαττωματικό κλιματισμό, τα φώτα της καμπίνας αναβόσβηναν συνεχώς και οι ουρές έξω από τις 12 συνολικά τουαλέτες του αεροσκάφους ήταν συνηθισμένο φαινόμενο.492

Λίγο καιρό αργότερα το περιοδικό TIMES επανήλθε με ένα όχι και τόσο κολακευτικό δημοσίευμα για το «Jumbo Jet».

Οι μεγάλοι κινητήρες του, ρυπαίνουν τον αέρα με τον θόρυβο και τις επιβλαβείς αναθυμιάσεις.  Κάθε νέο αεροπλάνο δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από το προηγούμενο 

Παρά τις πρώτες κακές συγκυρίες, το Μπόινγκ 747 έχει πια τον πιο αναγνωρίσιμο σχεδιασμό αεροσκάφους. Σήμερα το αποκαλούν «Βασιλιά των Ουρανών». 

Πηγή: ΤΙΜΕS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Μήπως ο κύριος θέλει να ξαπλώσει». Aεροπλάνα με καναπέδες, αναπαυτικές πολυθρόνες και τραπεζάκια. Γιατί το ταξίδι με το θρυλικό Boeing 747 της δεκαετίας του ΄70 μοιάζει σήμερα με ευφάνταστη φάρσα… 

 
 
 

Στην ίδια κατηγορία

 
 
 
 

Δείτε επίσης...

 
 
 
Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια