Λίγες κινηματογραφικές σκηνές είναι τόσο διάσημες, ώστε να έχουν βασιστεί πάνω τους ολόκληρα βιβλία.
Η σκηνή του ντουζ στο «Ψυχώ» του Άλφρεντ Χίτσκοκ όμως, είναι αναμφίβολα μία από αυτές.

Η υπόθεση φαινομενικά ακολουθεί την Μάριον Κρέιν, μια κοπέλα που έκλεψε 40 χιλιάδες δολάρια και στην προσπάθειά της να ξεφύγει, διανυκτερεύει στο μοτέλ «Μπέιτς».
Εκεί την υποδέχεται ο Νόρμαν Μπέιτς, ο ιδιοκτήτης και διαχειριστής του ξενοδοχείου.
Λίγο αργότερα, η Κρέιν δολοφονείται άγρια ενώ κάνει μπάνιο. Ως δράστης φαίνεται μια γυναικεία φιγούρα, η μητέρα του Νόρμαν.
Στη συνέχεια, θα αποδειχθεί ότι ο δολοφόνος ήταν ο ίδιος ο Νόρμαν Μπέιτς που είχε αναπτύξει μία διπλή προσωπικότητα και «μεταμορφωνόταν» στην μητέρα του, την οποία είχε δολοφονήσει.

Ο ηθοποιός Άντονι Πέρκινς ως ο Νόρμαν Μπέιτς
Ο ηθοποιός Άντονι Πέρκινς ως ο Νόρμαν Μπέιτς

Η υπόθεση και κυρίως το ανατρεπτικό τέλος, προκάλεσε τεράστιο σοκ στους θεατές.
Η Τζέντ Λι, που «πρωταγωνιστεί» στη σκηνή, ήταν και το μεγάλο αστέρι της ταινίας.
Ήταν η πιο διάσημη ηθοποιός και πάνω της στηρίχτηκε το πρώτο μισάωρο της υπόθεσης.
Πριν παρακολουθήσει κάποιος την ταινία ήταν σίγουρος ότι αυτή ήταν η πρωταγωνίστρια σε όλη τη διάρκεια του έργου και οι θεατές δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι δολοφονήθηκε λίγο μετά την αρχή της ταινίας.

Για να κρατήσει κρυφό το τέλος, ο Χίτσκοκ είχε διαρρεύσει ψεύτικες πληροφορίες στον Τύπο, ότι έκανε οντισιόν για την ηθοποιό που θα υποδυόταν τη μητέρα του Μπέιτς.
Στο σετ υπήρχε πάντα μία καρέκλα με το όνομα «Κυρία Μπέιτς», όπου υποτίθεται ότι καθόταν η ηθοποιός.
Μία άλλη απαίτησή του ήταν να μην επιτρέπεται η είσοδος στην κινηματογραφική αίθουσα μετά την έναρξη της ταινίας.
Κανείς δεν μπορούσε να μπει, αν δεν είχε προλάβει την αρχή και κυκλοφόρησε ακόμα και αφίσα της ταινίας, με τον Χίτσκοκ να κοιτά το ρολόι του και να κουνά απειλητικά το δάχτυλό του.

"Κανείς... μα κανείς... δεν θα μπει στον κινηματογράφο μετά την έναρξη της προβολής".
«Κανείς… μα κανείς… δεν θα μπει στον κινηματογράφο μετά την έναρξη της προβολής».

Η «φλέβα» της Τζάνετ Λι

Η σκηνή γυρίστηκε από τις 17 Δεκεμβρίου 1959 μέχρι και τις 23 του μήνα. Στη μεγάλη οθόνη διήρκησε μόλις 3 λεπτά.
Χρειάστηκαν 77 διαφορετικές γωνίες λήψεις, για να επιτευχθούν τα 50 γρήγορα κοψίματα στο μοντάζ, που έδωσαν τόση ένταση.
Για το αίμα που λερώνει την μπανιέρα χρησιμοποιήθηκε σιρόπι σοκολάτας. Ήταν τέτοιος ο τρόμος των θεατών, που πολλοί ορκίζονταν ότι είχαν δει το κόκκινο χρώμα του αίματος, αν και η ταινία ήταν ασπρόμαυρη.
Ένας απ’ τους παράγοντες που ενέτειναν την έκπληξη και τον φόβο ήταν η μουσική, η οποία ήταν δημιουργία του συνθέτη Μπέρναρντ Χέρμαν. Ο Χίτσκοκ αρχικά δεν ήθελε να βάλει καθόλου ήχο, αλλά άλλαξε γνώμη, όταν ο Χέρμαν πρόσθεσε κρυφά τη μουσική και του έδειξε το ολοκληρωμένο βίντεο.

Η πρωταγωνίστρια Τζάνετ Λι επηρεάστηκε τόσο πολύ απ’ τη σκηνή που δήλωσε ότι έπαψε να κάνει ντους και επέλεγε πάντα να γεμίζει την μπανιέρα. Ακόμα και τότε όμως, δεν τραβούσε την κουρτίνα, για να μπορεί πάντα να βλέπει την πόρτα του μπάνιου και να είναι σίγουρη ότι δεν θα της επιτεθεί κανείς!

Η δολοφονία της «πραγματικής» Μάριον Κρέιν

Η Μάρλι Ρένφρο στο εξώφυλλο του Playboy
Η Μάρλι Ρένφρο στο εξώφυλλο του Playboy

Σύμφωνα με την Τζάνετ Λι, το δικό της σώμα φαινόταν σε κάθε λήψη και δεν χρησιμοποιήθηκε καμία αντικαταστάτρια.
Χρόνια αργότερα, ο Χίτσκοκ παραδέχτηκε ότι μόνο στις σκηνές που φαινόταν το πρόσωπό της ήταν η ίδια η Λι, ενώ στις υπόλοιπες, τη θέση της είχε πάρει το μοντέλο Μάρλι Ρένφρο.
Εκτός από το «γυμνό σώμα» στο «Ψυχώ», η Ρένφρο είχε εμφανιστεί στην ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα, «Tonight for Sure».
Η Ρένφρο επιλέχτηκε γιατί δεν είχε κανένα πρόβλημα με το γυμνό.
Ήταν γυμνίστρια, χόρευε σε σόου στο Λας Βέγκας και είχε ποζάρει ακόμα και για το περιοδικό «Playboy». Κέρδισε μάλιστα το εξώφυλλο για το τεύχος του Σεπτεμβρίου 1960.
Έπειτα εξαφανίστηκε.

Το μπέρδεμα με την αντικαταστάτρια της Τζάνετ Λι

Το όνομά της εμφανίστηκε πάλι στις εφημερίδες το 1988, όταν ανακοινώθηκε ότι το «κορίτσι που αντικατέστησε τη Τζάνετ Λι στη σκηνή της δολοφονίας», δολοφονήθηκε στην πραγματικότητα.
Τη βίασε και τη στραγγάλισε με τα εσώρουχά της ο 22χρονος Κένεθ Χαντ, ο γείτονάς της, που την επισκεπτόταν συχνά για να κάνει διάφορες επισκευές στο σπίτι.
Η εγγονή της ανέφερε στους αστυνομικούς τις υποψίες για τον Χαντ, αλλά οι Αρχές την αγνόησαν και εστίασαν το ενδιαφέρον τους στον εγγονό της.
Δεν βρήκαν τίποτα όμως και οι έρευνες σταμάτησαν. Ο Χαντ συνελήφθη μία δεκαετία αργότερα, όταν σκότωσε για δεύτερη φορά.

Η 72χρονη Μάιρα Ντέιβις, πριν τον θάνατό της, το 1988
Η 72χρονη Μάιρα Ντέιβις, πριν τον θάνατό της, το 1988

Θύμα ήταν η 60χρονη Τζιν Όρλοφ. Ο Χαντ παραλίγο να ξεφύγει, καθώς ο θάνατος της Ορλόφ αρχικά αποδόθηκε σε φυσικά αίτια. Όταν όμως το πτώμα πέρασε από δεύτερο ιατροδικαστή, αποδείχτηκε πως είχε βιαστεί και στραγγαλιστεί. Η έρευνα οδήγησε στον Χαντ, ο οποίος καταδικάστηκε σε ισόβια, το 2001.
Τον Δεκέμβριο του 2007, ο συγγραφέας Ρόμπερτ Γκρέισμιθ, ερευνούσε τη ζωή της, με σκοπό να γράψει ένα βιβλίο. Τότε βρήκε μία δήλωση της εγγονής της, που έλεγε ότι «η γιαγιά της δεν θα εμφανιζόταν ποτέ γυμνή σε ταινία».
Παραξενεύτηκε, αλλά έψαξε το θέμα και συνειδητοποίησε ότι η Μάρλι Ρένφρο ήταν ζωντανή.
Η δολοφονημένη γυναίκα ήταν η Μάιρα Ντέιβις, που είχε υπάρξει πράγματι αντικαταστάτρια της Τζάνετ Λι, αλλά όχι στη σκηνή του ντους.
Η Ντέιβις έπαιρνε τη θέση της Λι όσο το συνεργείο έστηνε τα φώτα και τις κάμερες, για να ξέρουν πού θα βρισκόταν το σώμα της ηθοποιού. Ο Τύπος είχε μπερδέψει τις δύο γυναίκες και η Μάρλι Ρένφρο, που ζούσε και «βασίλευε», δεν είχε αντιληφθεί καν τι είχε συμβεί.
Την ενημέρωσε ο Γκρέισμιθ, ο οποίος έγραψε το βιβλίο «The Girl in Alfred Hitchcock’s Shower», που κυκλοφόρησε το 2010.

hitchcock-y-tipi-hedren
Διαβάστε ακόμα: Άλφρεντ Χίτσκοκ. Φοβόταν τους αστυνομικούς, έκανε μόνο μια φορά έρωτα με τη σύζυγό του και «βασάνιζε» την πρωταγωνίστρια στα «Πουλιά».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here