Ως «παράνομη δραστηριότητα» χαρακτηρίζει η Τουρκία τις έρευνες στις οποίες προχωρά τις επόμενες μέρες η ExxonMobil στο τεμάχιο 10, στην προσπάθειά της να αμφισβητήσει τη διεθνώς αναγνωρισμένη ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας και ταυτόχρονα την περιοχή ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας για έκδοση όλων των μορφών Navtex στην περιοχή.

 Σύμφωνα με τον Φιλελεύθερο, η Τουρκία φανερά ενοχλημένη από το γεγονός ότι η Γερμανία αναγνωρίζει πλήρως την αρμοδιότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Κέντρου Συντονισμού Έρευνας Διάσωσης για έκδοση Navtex στην περιοχή, εξέδωσε στις 10.00 πριν το μεσημέρι χθες τρεις παράνομες «Navtex» με τη μορφή «αντι-Navtex» σε σχέση με δύο από τις Navtex που εξέδωσε η Κυπριακή Δημοκρατία το τελευταίο 48ωρο. Αυτή για περιβαλλοντικές έρευνες στο τεμάχιο 10 και αυτή για τις επιστημονικές έρευνες από το γερμανικό MARIA S. MERIAN.

Στρέφονται κατά των Navtex 109/18 που εξέδωσε η Κυπριακή Δημοκρατία για περιβαλλοντικές έρευνες στο τεμάχιο 10, όπου αναφέρεται ότι «εκδόθηκε από αναρμόδια Αρχή», όπως και κατά της Navtex 110/18, που εκδόθηκε μετά από αίτηση του διαχειριστών του γερμανικής κρατικής ιδιοκτησίας του ακαδημαϊκού ωκεανογραφικού πλοίου MARIA S. MERIAN για επιστημονικές έρευνες, στην περιοχή ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας.

 Επίσης, εξέδωσε «γενική» anti-navtex, στην οποία αναφέρει ότι δήθεν το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας – Διάσωσης είναι «μη εξουσιοδοτημένος σταθμός», οπότε οι ανακοινώσεις του είναι «άκυρες». Σύμφωνα με τις τουρκικές Αρχές, «ο μόνος εξουσιοδοτημένος σταθμός» στην Ανατολική Μεσόγειο είναι αυτός της Αττάλειας, ισχυρισμός που καταρρίπτεται απ’ όλες τις διεθνείς ρυθμίσεις. Στην πράξη, η Κυπριακή Δημοκρατία έχει την αρμοδιότητα για όλη την Ανατολική Μεσόγειο και ο σταθμός Αττάλειας έχει αρμοδιότητα μόνο για τις παράκτιες περιοχές –εντός χωρικών υδάτων- της Τουρκίας.

Χθες το απόγευμα, σαφώς εκτεθειμένοι από την αποτυχημένη τους προσπάθεια του Σαββάτου να προλάβουν να καλύψουν με Navtex τις επιστημονικές έρευνες του γερμανικού πλοίου, μετά που η προσπάθεια κατέρρευσε, προχώρησαν σε μια προφανώς ακόμα πιο απονενοημένη ενέργεια: Οι τουρκικές Αρχές εκδώσανε ακόμα μία παράνομη Navtex, επικαλούμενες επιστημονικές έρευνες του γερμανικού ωκεανογραφικού πλοίου MARIA S. MERIAN, «δεσμεύοντας» ζώνη νότια της Κύπρου, που είναι μάλιστα διαφορετική από αυτήν που ζήτησαν για τις έρευνές τους οι ιθύνοντες του πλοίου από την Κυπριακή Δημοκρατία.

Η ενέργεια αυτή αποκαλύπτει πλέον φανερά ότι στόχος των τουρκικών Navtex δεν είναι η ασφάλεια της ναυτιλίας, αλλά οι προκλήσεις για αμφισβήτηση της διεθνούς νομιμότητας εις βάρος της Κύπρου. Υπενθυμίζεται ότι το Σάββατο, η Τουρκία έσπευσε να εκδόσει «Navtex» για το ίδιο πλοίο σε περιοχή από τα νότια της Κύπρου μέχρι τα δυτικά της Κρήτης. Δηλαδή, ακόμα και αν είχαν βάση οι τουρκικές «Navtex», θα σήμαινε ότι το ίδιο πλοίο, την ίδια χρονική περίοδο, θα βρισκόταν ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικές θαλάσσιες περιοχές…

Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι προσπάθησαν να αμφισβήσουν τη νομιμότητα της Navtex (106/18) που εξέδωσε η Κυπριακή Δημοκρατία για τις ασκήσεις του πολεμικού ναυτικού της Ρωσίας κοντά στο τεμάχιο 3. Στο παρελθόν είχαν εκδώσει «αντι-navtex» και για ρωσικές ασκήσεις, σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν τις ρωσικές Αρχές από του να απευθύνονται στις κυπριακές, αναγνωρίζοντας τη διεθνή νομιμότητα που καθορίζει την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου ως περιοχή ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ωστόσο αυτή τη φορά, αν και αμφισβητούν γενικά την αρμοδιότητα της Κύπρου αλλά και ειδικά τις Navtex για έρευνες στο τεμάχιο 10 και αυτή σε σχέση με το γερμανικό ωκεανογραφικό, έκαναν σαν να μην είδαν τη Navtex για τις ρωσικές ασκήσεις.

Στο μεταξύ με τον ίδιο τρόπο εξήγγειλαν και ασκήσεις του τουρκικού πολεμικού ναυτικού για τις επόμενες μέρες στον κόλπο της Μόρφου.

Την ίδια ώρα, σιγή ιχθύος τηρεί η αρμόδια Αρχή που καθορίζεται από τις διεθνείς ρυθμίσεις για την έκδοση των εν ισχύι navtex σε διεθνή ύδατα στην περιοχή μας, που είναι το ισπανικό πολεμικό ναυτικό. Μέχρι και αργά χθες, δεν είχε περιλάβει καμία Navtex στον επίσημο κατάλογο, πλην μίας που εξέδωσε η Τουρκία προηγουμένως, για ασκήσεις του πολεμικού της ναυτικού σε περιοχή που ξεκινά από απόσταση 125 χιλιομέτρων περίπου από τις ακτές της Πάφου και 100 χιλιόμετρα από τις ακτές της Τουρκίας.

Αλλού η θάλασσα κι αλλού το πλοίο

«Η ειδοποίηση ναυσιπλοΐας MA74-109/18 εκπέμπεται από έναν μη εξουσιοδοτημένο σταθμό για μια παράνομη δραστηριότητα και είναι άκυρη» αναφέρει συγκεκριμένα η “αντι-Navtex” που εξέδωσε η Τουρκία προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τη δέσμευση περιοχής από την Κυπριακή Δημοκρατία, για τις έρευνες της ExxonMobil.

Σε σχέση δε με το γερμανικό ακαδημαϊκό ωκεανογραφικό και την περιοχή που δέσμευσε η Κυπριακή Δημοκρατία για επιστημονικές έρευνες για λογαριασμό τού εν λόγω πλοίου, η τουρκική “αντι-Νavtex” αναφέρει: «Η ειδοποίηση ναυσιπλοΐας MA75-NR 110/18 που εκπέμπεται από μη εξουσιοδοτημένο σταθμό είναι άκυρη. Ο μόνος εξουσιοδοτημένος σταθμός είναι αυτός της Αττάλειας. Η ειδοποίηση πλοήγησης NR 283/18 και NR 288/18 για R/V Maria S. Merian εξακολουθεί να είναι έγκυρη και αποτελεσματική». Την ίδια ώρα, ενώ θέλουν να επιβεβαιώσουν τη δική τους ανακοίνωση, εξέδωσαν δεύτερη για το ίδιο πλοίο την ίδια χρονική περίοδο σε διαφορετική περιοχή.

Κερασάκι στην τούρτα του τουρκικού αλαλούμ είναι το γεγονός ότι το πλοίο, για πέμπτη μέρα, έχει δέσει στο λιμάνι Ηρακλείου Κρήτης, σε πλήρη συνεννόηση και προγραμματισμό με τις ελληνικές Αρχές, για ακαδημαϊκούς σκοπούς.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here