Στην αρχική φωτογραφία απεικονίζεται η Ανδρομέδα σε έργο του γάλλου ζωγράφου, Γκυστάβ Ντορέ και του βρετανού, Έντουαρντ Πόυντερ.

Σύμφωνα με τη μυθολογία, ήταν κόρη του Κηφέα, βασιλιά των Κηφήνων και της Κασσιόπης. Κάποτε η μητέρα της ισχυρίστηκε ότι ήταν ομορφότερη γυναίκα από τις Νηρηίδες, τις θεές της θάλασσας.
Όταν το έμαθε ο Ποσειδώνας εξαγριώθηκε και προκάλεσε τεράστια καταιγίδα στην Αιθιοπία, με αποτέλεσμα η χώρα να πλημμυρίσει. Ωστόσο, το μένος του θεού της θάλασσας δεν σταμάτησε εκεί. Έστειλε ένα τρομερό θαλάσσιο τέρας, το Κήτος, το οποίο κατασπάραζε ό,τι έβρισκε μπροστά του. Κανείς δεν μπορούσε να το σταματήσει και τελικά κατέφυγαν για βοήθεια στο μαντείο του Άμμωνα στην Αίγυπτο.

Σύμφωνα με τον χρησμό, για να σταματήσει η συμφορά, θα έπρεπε να θυσιάσουν την Ανδρομέδα στο κήτος. Την οδήγησαν σε έναν βράχο που το χτύπαγε η θάλασσα και την έδεσαν για να την κατασπαράξει το θαλάσσιο τέρας.
Καθώς γυρνούσε ο Περσέας από τη σφαγή της Μέδουσας, είδε στον βράχο τη γυναίκα και γοητεύτηκε από την ομορφιά της.
Την απελευθέρωσε σκοτώνοντας το κήτος και την πήρε μαζί του στη Σέριφο. Ο Περσέας ερωτεύτηκε την εντυπωσιακή Ανδρομέδα και ήθελε να την παντρευτεί, όμως ο Φινέας, που ήταν αδερφός του πατέρα της και μνηστήρας της, βρέθηκε στον γάμο και καυγάδισε μαζί του, με αποτέλεσμα, ο Περσέας να του δείξει το κεφάλι της Γοργούς και να μαρμαρώσει.

Η Ανδρομέδα μαζί με τον Περσέα κατέφυγαν στο Άργος, βασίλεψαν στην Τίρυνθα και απέκτησαν έξι γιους.

Ο μύθος της Ανδρομέδας αποτυπώθηκε στην τέχνη από μεγάλους ζωγράφους όπως ο Τιτσιάνο, ο Ρέμπραντ και ο Πιέρο ντι Κόζιμο. Δείτε παρακάτω μερικούς από τους ομορφότερους πίνακες: 

Ανδρομέδα αλυσοδεμένη, 1631, Πίνακας του Ρέμπραντ
Περσέας και Ανδρομέδα, Τιτσιάνο, 1554
Ο Περσέας ελευθερώνει την Ανδρομέδα, Πιέρο ντι Κόζιμο, Εκτίθεται στην πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας
Η Ανδρομέδα δεμένη στον βράχο από τις Νηρηίδες, Τεοντόρ Σασεριώ, 1840
Πίνακας του Έντουαρντ Μπερν – Τζόουνς, 1885–1888
Περσέας και Ανδρομέδα, Πίνακας του Φρέντερικ Λέιτον, 1891

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here