Ξημερώματα  της 19ης Ιανουαρίου του 1947 το παμπάλαιο ατμόπλοιο Χειμάρρα, που είχε δοθεί από τους Ιταλούς ως πολεμική αποζημίωση στο ελληνικό δημόσιο, προσέκρουσε σε μια από τις νησίδες που αποτελούν το σύμπλεγμα «Βερδούγια» στο Νότιο Ευβοϊκό. Είναι τα νησάκια που βρίσκονται μέσα στον δίαυλο του σημερινού πορθμείου της Αγίας Μαρίνας – Στύρων.

Στην περιοχή επικρατούσε κακοκαιρία και η δυνατή πρόσκρουση είχε σαν αποτέλεσμα τη γρήγορη εισροή υδάτων στο πλοίο, που βυθίστηκε μετά από 1,5 ώρα μέσα στην παγωμένη θάλασσα, οδηγώντας στο θάνατο  391 ανθρώπους.
Το πλήρωμα του «Χειμάρρα» δεν λειτούργησε με ψυχραιμία και η εγκατάλειψη του πλοίου έγινε άναρχα.
Στα καταστρώματα, λίγο πριν τη βύθιση επικράτησε πανικός και οι επιβάτες έδιναν μάχη μεταξύ τους για ένα σωσίβιο.
Υπήρξαν καταγγελίες ότι μέλη του πληρώματος έφυγαν πρώτα με λέμβους αφήνοντας στην τύχη τους ναυαγούς.

Το ναυάγιο του «Χειμάρρα» είναι το πιο πολύνεκρο ελληνικό ναυάγιο του 20ου αιώνα και πολλοί το έχουν χαρακτηρίσει «ελληνικό Τιτανικό».

Δείτε στο βίντεο της «Μηχανής του Χρόνου» όλες τις λεπτομέρειες της τραγικής βύθισης του πλοίου, που αρχικά λόγω του ψυχροπολεμικού κλίματος της εποχής, αποδόθηκε σε σαμποτάζ κομμουνιστών ή πρόσκρουση σε νάρκη.  Η δίκη αργότερα κατέδειξε ευθύνες του καπετάνιου που παρεξέκλινε της πορείας.
Αναπάντητο έμεινε το ερώτημα, γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε ο εφεδρικός ασύρματος, που θα μπορούσε να είχε σώσει ζωές επιβατών.
Συνταρακτικές είναι οι ιστορίες των επιζώντων, που βοήθησαν και έσωσαν συνεπιβάτες τους.
Το ναυάγιο του «Χειμάρρα» είναι το πιο πολύνεκρο ελληνικό ναυάγιο του 20ου αιώνα και πολλοί το έχουν χαρακτηρίσει «ελληνικό Τιτανικό».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here